Etapy tworzenia Identyfikacji Wizualnej
Case study na przykładzie firmy ESG Protect
Identyfikacja Wizualna to system służący budowaniu wizerunku marki. Pokazuje jej niezwykłe cechy i buduje tożsamość na rynku. Obejmuje indywidualny projekt logo, kolorystykę, fonty i znaki graficzne, które w przyszłości będą odzwierciedlały wyjątkowość Twojej firmy.
W tym artykule opiszemy etapy tworzenia Identyfikacji Wizualnej dla firmy ESG Protect, z którą współpracowaliśmy.
Case study na przykładzie firmy ESG Protect
Zakres prac obejmował:
- Przygotowanie palety kolorów i fontów
- Budowa strony internetowej
- Projekt logo dla nowej marki
- Projekt wizytówek
- Projekt papieru firmowego do edycji w Word i pdf
Poznanie branży ESG i wymagań Klientów
Pierwszym etapem Identyfikacji Wizualnej było poznanie branży ESG – jej podstawowych założeń, wartości, grupy docelowej. Projektowanie marki rozpoczęliśmy od briefu, który wyznaczył kierunek kolorystyki i stylu projektów.
Wszystkie projekty miał określać nowoczesny, ale minimalistyczny charakter. Pani Ania chciała skupić się na barwach Ziemi — brąz, zieleń, czerń. Zaproponowaliśmy odcienie zieleni, czerni i granatu.
WYJAŚNIENIE KOLORÓW:
Zieleń – symbolizuje literę E, oznaczającą Środowisko (ang. environmental). To kolor natury, ekologii i świadomości ekologicznej.
Czerń kojarzy się z elegancją i luksusem, prestiżem.
Granat, podobnie jak niebieski, to kolor wzbudzający zaufanie i profesjonalizm. Niebieski symbolizuje także innowacyjność i technologię, co jest istotne w kontekście nowoczesnych rozwiązań.
Tworzenie logo — etap szukania inspiracji
Kolory marki
Inspiracji kolorystycznych poszukujemy wśród palet kolorów. Najczęściej korzystamy ze strony coolors.co/, koła kolorów na color.adobe.com/pl/create/color-wheel i trendów w barwach. Można znaleźć tu ciekawe połączenia, generować swoje palety barw i zapisywać na potrzeby dalszych projektów.
Palety kolorów ze strony coolors.co
Trendy kolorystyczne na color.adobe.com/pl/trends
Koło kolorów na color.adobe.com/pl/create/color-wheel
Fonty czy czcionki?
Często mylimy font z czcionką i na odwrót. Wyjaśnijmy, co oznaczają te dwa pojęcia. Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego PWN font to „rodzaj pisma dla komputera lub drukarki”.
Według Słownika Języka Polskiego czcionka to „prostopadłościan z odwróconą literą lub znakiem drukarskim, dającymi w druku odbitkę tej litery lub znaku”.
Mówiąc prostym językiem, font to nie czcionka i tych pojęć NIE UŻYWAMY ZAMIENNIE. Font to pismo elektroniczne przeznaczone do odczytu na ekranach, a czcionka to metalowy lub drewniany klocek z wypukłą literą czy innym znakiem interpunkcyjnym, służącym dawniej do składania tekstu. Font zawiera wszelkie informacje o wyglądzie i charakterze czcionki.
Pomocą przy wyborze fontów służy nam strona fonts.google.com.
Jest to doskonała strona do wyboru odpowiedniego fontu do logo firmy. Wpisując nazwę naszej marki, możemy porównywać, jak wygląda w różnych kombinacjach. Ten etap jest czasochłonny i częste zmiany są nieodłączną jego częścią. GoogleFonts oferuje szeroki wybór wariantów i stylów pisma. Dlatego projektowanie logo firmy może być o wiele prostsze.
Dobre narzędzie oferuje strona www.fontpair.co. Witryna umożliwia wyszukiwanie idealnych połączeń fontów do Twoich projektów logo i stronę internetową. Przykładowo Oswald dobrze komponuje się z Source Serif Pro:
Projektowanie Logo
Aby przygotować idealny projekt logo, nie wystarczy zrobić napisu, dodać kolory i obrazek. Logo to coś więcej. To znak rozpoznawczy Twojej marki, który umieszczasz na stronie internetowej, wizytówce, banerach czy innych materiałach, które promują Twoje usługi. Jeśli zależy Ci na tym, by projekt był przygotowany do druku i do Internetu, powierz to zadanie profesjonalnemu grafikowi. Oszczędzi to czas na kolejne zmiany logo.
Jakie logo otrzymasz?
Unikalne i niepowtarzalne
Nie korzystamy z szablonów i gotowców. Projektujemy logo zgodne z Twoimi oczekiwaniami, ale dbamy także o to, by było funkcjonalne w innych projektach graficznych.
W plikach rastrowych i wektorowych
Logo rastrowe to nic innego jak format wyświetlany na stronach internetowych – JPG, PNG.
Logo wektorowe to plik graficzny, który zawsze wygląda idealnie, niezależnie od wielkości. Jest przeznaczony do projektów przeznaczonych do druku. Od nas otrzymasz plik PDF.
W wersji pionowej i poziomej
Logo, które dla Ciebie zaprojektujemy, wysyłamy w wersji pionowej i poziomej. Dzięki temu będzie dobrze prezentować się na Twojej stronie internetowej czy wizytówce.
W różnych wersjach kolorystycznych
Każdy projekt wysyłamy w trzech wariantach – w kolorze, czerni i bieli. Nigdy nie wiadomo, na jakim tle będziesz go używać. Po to są te wersje kolorystyczne.
Z plikiem informacyjnym
Gdy Twoje logo będzie już gotowe, a poprawki zaakceptowane, oprócz plików w różnych formatach, otrzymasz PDF informacyjny z wersjami Twojego logo, kolorami RGB i CMYK oraz fontami.
Przeznaczone do innych projektów graficznych
Mając logo firmy w pliku wektorowym, możesz umieścić je na swojej wizytówce, papierze firmowym, billboardzie czy pieczątce. Ten format daje możliwość zmiany w położeniu lub kolorze znaku. W ramach współpracy przygotowujemy dla Ciebie trzy propozycje logo. Zanim zaczniemy pierwsze projekty, szukamy inspiracji do stworzenia wyjątkowego znaku. Ciekawą platformą jest Dribbble lub Pinterest. Graficy z całego świata umieszczają tam swoje pomysły graficzne.
Wyceń swój projekt graficzny.
Napisz nam krótką wiadomość, a w odpowiedzi otrzymasz od nas bezpłatną propozycje swojego projektu.
Tworzenie logo wraz z paletami kolorów i użytymi fontami
Identyfikację marki zaczynamy od utworzenia trzech propozycji logo. Każde z nich jest inne. Kolory dobieramy na podstawie Twojej branży. Posługujemy się psychologią kolorów i kołem kolorów. Gdy mamy już kolory i fonty, przystępujemy do szkicowania znaku na kartce. Jest to pracochłonne zajęcie. Idealny sygnet logo musi zawrzeć w swojej formie wszystko na temat Twojej firmy. Powinien być unikalny i niepowtarzalny. Następnie nasze pomysły przenosimy do programu graficznego. Na tym etapie, gdy mamy pierwsze szkice za sobą, możemy przystąpić do przenoszenia naszych wyobrażeń do programu graficznego. Twoje logo, aby było funkcjonalne, powinno być wykonane w wektorach. Dają one pewność, że projekt logo będzie idealnie widoczny z każdej odległości niezależnie od zmiany jego wielkości.
Nasze pierwsze propozycje logo dla ESG Protect wyglądały następująco:
Pani Ani każda z propozycji wydała się interesująca, aczkolwiek poprosiła o zmiany w koncepcji. Tym razem skupiliśmy się na prostszych symbolach — liście, drzewa.
Oto nasze trzy nowe propozycje logo dla ESG Protect:
Pani Ania zdecydowała się na propozycję nr 2. Dokonaliśmy małych modyfikacji i projekt logo mamy zakończony. Kolejny etap to projektowanie pozostałych materiałów graficznych dla firmy.
Projektowanie Wizytówki
Naszym kolejnym celem było przygotowanie wizytówek z nowym logo i kodem QR do strony firmy ESG Protect. Stworzyliśmy dwie wersje do wyboru — białe i zielone.
Ostateczny wybór padł na białe standardowe wizytówki.
Papier firmowy z nowym logo
Ostatnim elementem było przygotowanie papieru firmowego do edycji w Wordzie. Wykorzystując kolory i fonty marki, zaprojektowaliśmy elegancki i minimalistyczny wzór nowej papeterii.
Projekt logo i Identyfikacja Wizualna dla Twojej firmy-co bierzemy pod uwagę?
Logo dla branży beauty będzie różnić się od tego dla kancelarii. Czerwony jest przeznaczony dla silnych marek, niebieski zaś obniża ciśnienie krwi.
Kobiety preferują pastelowe kolory i ozdobne fonty, mężczyźni cenią sobie wyraziste i zdecydowane barwy. Do starszych osób przemawiają kolory stonowane, do młodszych — jaskrawe. Wizytówki dla marki budowlanej będą różnić się od tych dla salonu urody.
Przykładowo dla marki premium wybierzemy czerń i złoto, a zielony doskonale pasuje do firm związanych z branżą eko, zdrową żywnością czy rolnictwem
Nie. Przy realizacji projektu logo nie ma żadnych opłat abonamentowych.
Jedyna inwestycja to ta, na którą umawiamy się podczas wyceny.
Nie ulega ona nigdy zmianie.
Fonty bezszeryfowe bez ogonków, np. Arial, Tahoma, Verdana używamy do prostych i minimalistycznych projektów. Odręczne pismo dobrze prezentuje się w logo dla branży ślubnej, artystycznej i związanej z ruchem.
Dobre logo musi być widoczne na małych projektach typu wizytówki i na tych bardziej odległych, np. na billboardzie. To samo dotyczy rozmieszczenia tekstów na stronie i odległości między nagłówkiem a tekstem. Przejrzystość w projektach jest bardzo ważna!
Cena Identyfikacji Wizualnej dla nowej firmy
Identyfikacja Wizualna, czyli projekt logo, Księga Znaku i pozostałe projekty graficzne to cena 1960 zł. Ofertę kierujemy do większych firm, które potrzebują kompleksowej usługi.
Przy realizacji strony internetowej z pełną Identyfikacją Wizualną, przyznajemy rabat.
Potrzebujesz strony, zmiany w logo firmy lub wizytówce? Jesteśmy dla Ciebie dostępni. Cena zostanie dostosowana do Twoich potrzeb i możliwości finansowych.
Więcej na temat cen znajdziesz na tych podstronach:
Bezpłatna propozycja
Napisz nam krótką wiadomość, a w odpowiedzi otrzymasz od nas bezpłatną propozycję swojego projektu.